آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۴
حوادث
۱۹

20 سال زندان و تبعید، مجازات دار زدن پدر

مرد معتاد که در جنایتی هولناک پدرش را از درختی به دار آویخته بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به 20 سال زندان و تبعید محکوم شد.

به گزارش مهر، ساعت 2 بامداد روز پنجم مرداد 85 پسر جوانی با مراجعه به کلانتری 206 بومهن از خودکشی پدرش خبر داد. دقایقی بعد ماموران در محل حادثه حاضر شده و مشاهده کردند مرد 53 ساله با طنابی از درخت حیاط خانه اش حلق آویز شده است.

با شروع تحقیقات، یکی از فرزندان مقتول به نام مصطفی به ماموران گفت: پدرم ساعت 9 شب از اتاق خارج و وقتی غیبتش طولانی شد، به حیاط رفتم و با جسدش روبه رو شدم. من و مادرم از ترس نمی توانستیم جسد را پایین بیاوریم به همین دلیل به خانه برادرم رفته و همراه او به کلانتری آمدیم.

ماموران که به اظهارات مصطفی مشکوک شده بودند، به تحقیق از دیگر اعضای خانواده پرداختند که سرانجام همسر مقتول جزئیات این جنایت هولناک را فاش کرد. او به کارآگاهان گفت: مصطفی و همسرم با هم اختلاف شدیدی داشتند. شب حادثه نیز با هم درگیر شدند که مصطفی در یک لحظه کنترلش را از دست داد و من و دخترم را در اتاقی زندانی کرد بعد هم طنابی به درخت بست و به زور طناب دار را دور گردن پدرش انداخت بعد هم چهارپایه را از زیر پای شوهرم کشید.

پس از محاکمه متهم به قتل و رضایت اعضای خانواده وی، صبح روز چهارشنبه جلسه دادگاه برای بررسی مجازات متهم از جنبه عمومی جرم در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد. مصطفی پس از تفهیم اتهام گفت: من به دلیل مصرف ماده مخدر هروئین شخصیتی دوقطبی پیدا کرده بودم و از سوی دیگر به سبب کسب پول، نقشه قتل را طراحی و اجرا کردم.

قضات دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهم، ختم رسیدگی به پرونده را اعلام و متهم را به ده سال زندان و ده سال تبعید محکوم کردند.