آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۴
اقتصادی
۴

هشدار شیلات درباره تبعات مصرف ماهی های وارداتی

موسسه تحقیقات شیلات ایران اعلام کرد ماهیان وارداتی که با نام های مختلف در فروشگاه های کشور به فروش می رسد، فاقد ارزش غذایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران، امان الله حیات داوودی، مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی اظهار کرد: سازمان شیلات خواستار جلوگیری از واردات این گونه ماهیان شده، اما تاکنون برای جلوگیری از واردات این ماهیان اقدامی نشده است.

حیات داوودی افزود: در حال حاضر در تمام فروشگاه های کشور این گونه ماهیان فاقد ارزش غذایی با بسته بندی های شکیل به فروش می رسد و به دلیل قیمت مناسب، مردم از خرید این گونه ماهیان استقبال می کنند.وی گفت: این ماهیان که در بازار ایران با نام های عجیبی از جمله تیلاپیلایا ماهی اقیانوس به فروش می رسد، ارزش غذایی خود را از دست داده است و فقط می توان از آنها به شکل کود استفاده کرد. وی تصریح کرد: به نظر می رسد در شرایط فعلی، تنها راه جلوگیری از واردات این گونه ماهیان، اطلاع رسانی عمومی و آگاه کردن مردم است. مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی یادآور شد: البته با بالارفتن قیمت ارز،واردات این گونه ماهیان کمی کاهش یافته است، اما همچنان فروش آن در بازارهای کشور ادامه دارد.