آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۵
اقتصادی
۴

80 میلیون تومان متوسط هزینه ایجاد هر شغل

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: به موجب برآوردهای ما متوسط سرانه ایجاد اشتغال در کشور برای هر فرد افزون بر 80 میلیون تومان است.

به گزارش مهر، در جلسه بررسی وضع اشتغال در کشور عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص انتقادات گسترده نمایندگان به آمارهای این وزارتخانه در خصوص کاهش نرخ بیکاری گفت: بنده هیچ آماری در این خصوص از خودم ندادم. آمار مربوط به نرخ بیکاری را مرکز آمار اعلام کرده بود که به عنوان تنها مرجع انتشار آمارهای رسمی کشور است.

وی ادامه داد: ما گزارشی ندادیم که وضع اشتغال در کشور خوب است، اما آمارهای موجود نشان می دهد جهت گیری ها و اقدامات ما درخصوص ایجاد اشتغال درست بوده است.

شیخ الاسلام تصریح کرد: تکالیف برنامه پنجم به وزارتخانه ما به انجام رسیده است و بر این اساس اصلاحیه قانون کار حاصل اشتراک نظر جامعه کارگری و کارفرمایی بوده و ما کمترین دخالتی در این اصلاحیه نداشته ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به موجب برآوردهای موجود، متوسط سرانه ایجاد اشتغال در کشور ما افزون بر 80 میلیون تومان است.وی در بخش پایانی سخنرانی خود گزارشی را از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه داد و یادآور شد: وزارتخانه ادغامی 12 هزار تعاونی با 224 هزار نفر عضو و 167 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سامانه ثبت نام کارجویان در وزارتخانه ما ایجاد شده و 502 هزار نفر کارجو در آن ثبت نام کرده اند که از این تعداد 315 هزار نفر مربوط به افرادی هستند که در طرح توسعه کشاورزی فعال خواهند شد.