آرشیو پنجشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۸
جهان
۶

گمانه زنی ها در مورد کابینه جدید مصر

پس از آن که محمد مرسی، رئیس جمهور مصر روز سه شنبه در حکمی هشام قندیل را به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی کرد، گمانه زنی ها در مورد ترکیب آینده کابینه آغاز شده است.

به گزارش فارس، روزنامه القدس العربی در خبری به نقل از قندیل نوشت نخست وزیر جدید مصر محمدحسین طنطاوی، رئیس شورای عالی نظامی مصر را مکلف می کند تا مسئولیت وزارت دفاع را در دولت جدید این کشور برعهده گیرد. همچنین این روزنامه فرامنطقه ای به نقل از قندیل نوشت که خیرت الشاطر، از رهبران برجسته جماعت اخوان المسلمین مصر معاونت قندیل را عهده دار خواهد بود. از سوی دیگر، تعیین هشام قندیل برای تشکیل کابینه آینده مصر با واکنش های مختلفی از سوی نخبگان مصری در فضای مجازی شبکه های اجتماعی و تریبون های رسمی روبه رو شده است.

به گزارش ایرنا، حمدی قندیل یکی از چهره های معروف رسانه ای مصر در صفحه توییتر خود نوشت از انتخاب فردی جوان تر برای تشکیل کابینه خوشحال و در عین حال نسبت به دشواری های آینده وی نگران است.

دکتر حازم عبدالعظیم، وزیر ارتباطات سابق و فعال سیاسی فعلی مصر می گوید: ابهام اصلی درباره هشام قندیل این نیست که چرا جوان یا ریش دار است، بلکه سوال اصلی این است که آیا او شخصیت قوی و مستقلی دارد که بتواند تغییر ایجاد کند؟ اما ظاهرا این تنها غیراخوانی ها نیستند که از انتخاب محمد مرسی غافلگیر شده اند و درباره آن ملاحظاتی دارند.

همچنین در خبر دیگری، دفتر محمد سلیم العوا، نامزد اسلامگرای ناکام انتخابات ریاست جمهوری مصر و مبلغ مذهبی این کشور به طور رسمی اعلام کرد که العوا به سمت مشاور محمد مرسی انتخاب شده است.