آرشیو پنجشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۸
صفحه آخر
۱۶

فناوری رایانه ای برای درمان ریزش مو

یک شرکت آمریکایی اعلام کرده است که می تواند با یک فناوری رایانه ای واحدهای فولیکول مو را مستقیم از پوست سر برداشته تا به فرآیند رشد مجدد مو کمک کند.

به گزارش مهر، دکتر جری ایی کولی، بنیانگذار مرکز پوست و موشناسی کارولینا در نیوجرسی اظهار کرد، در آمریکا بیش از 35 میلیون نفر تحت تاثیر الگوهای طاسی مردانه (androgenetic alopecia) هستند و به طور تقریبی دوسوم از مردان آمریکایی تا سی و پنج سالگی و پنجاه تا پنجاه و هشت سالگی تا حد قابل توجهی ضخامت موی خود را از دست می دهند.

براساس اظهارات کولی، ریزش موی ژنتیکی که به طور نمونه در اواخر دوره نوجوانی آغاز می شود و تا پیش از میانسالی یا در زمان میانسالی ادامه دارد، غیرقابل درمان است.

کولی در این باره گفت: همواره از تاثیرگذارترین روش ها و راه حل های در دسترس استفاده می کنیم. این سیستم رایانه ای جدید هیجان و فناوری را به روش من اضافه کرده است و اطمینان دارم که مراجعه کنندگان از این سیستم پیشرفته و نسبتا پیچیده سود می برند.

بیش از نیمی از مردان، مبتلابه ریزش مو هستند. تخمین زده شده است که حدود هشت میلیون نفر از زنان در بریتانیا نیز تا حدی از ریزش مو رنج می برند.

فولیکول مو ساختاری است که قسمت تحتانی شفت مو را پوشش می دهد. هر فولیکول شامل عروق خونی است که موی تازه روییده شده را تغذیه می کند.

تمام فولیکول های مو در بدو تولد وجود دارند. در طول زندگی هر فولیکول رشد می کند و به صورت چرخه تکراری موهای تکی می رویاند.