آرشیو شنبه ۷ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۹
صفحه اول
۱

تدوین بسته های تشویقی برای ازدواج زنان سرپرست خانوار

مدیر کل حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) از تدوین بسته های تشویقی برای ازدواج زنان سرپرست خانوار زیر 40 سال خبر داد و گفت: سالانه دو تا 3000 نفر از زنان سرپرست خانوار ازدواج مجدد می کنند.

رضا نوروزی در گفت وگو با مهر، با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد از خدمات مستمر برخوردار می شوند و همچنین یک میلیون خانوار نیز خدمات غیرمستمر دریافت می کنند.

وی با اشاره به این که یک میلیون و 25 هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند، تاکید کرد: براساس آمارهای موجود حدود 50 درصد زنان سرپرست خانوار کل کشور تحت پوشش این نهاد هستند.مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد گفت: 50 درصد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سالمند و 60 سال به بالاهستند و حدود 17 درصد کمتر از 40 سال و بقیه نیز 40 تا 60 سال دارند.

وی افزود: امسال برنامه هایی برای تشویق و ترغیب زنان سرپرست خانوار به ازدواج مجدد، توانمندسازی و تحصیل و آموزش فرزندان آنان تدوین شده است، به طوری که برای ازدواج زنان زیر 40 سال بسته های تشویقی فرهنگی، آموزشی و اقتصادی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد در مورد بعد خانوار زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: 61 درصد این افراد دارای خانواده یکنفره و 20 درصد نیز دو نفره هستند و همچنین 79 درصد زنان سرپرست خانوار به دلیل فوت همسر و 6/12 درصد نیز به دلیل طلاق و بقیه به دلیل مفقودی، از کار افتادگی و بیماری سرپرست، سرپرست خانوار شده و تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند.