آرشیو شنبه ۷ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۹
اقتصادی
۴

کشتیرانی تحریم ها را به سلامت پشت سر می گذارد

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده، اطمینان داد کشتیرانی از تحریم ها و چالش های فعلی عبور خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دریایی ایران، محمدحسین داجمر در مجمع انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی ایران افزود: در شرایط کنونی، ناوگان تجاری ایران با چالش هایی چون تحریم های ناجوانمردانه اعمال شده از سوی کشورهای متخاصم روبه روست و با بحران اقتصاد جهانی دست و پنجه نرم می کند، اما با این همه ما اطمینان داریم با پشتکار و همت می توان این مشکلات را پشت سر گذاشت و ناوگان تجاری کشور را در سلامت کامل به سرمنزل مقصود رساند.

وی یکی از دستاوردهای مهم اتحادیه مالکان کشتی را تاسیس موسسه بیمه متقابل کیش اعلام کرد و گفت: امیدواریم با توجه به تحریم های اعمال شده از سوی شرکت های بیمه خارجی و خروج شناورهای ایرانی از پوشش بیمه ای آنان، این بیمه بتواند ضمن جایگزینی مناسب، جایگاه مطلوب خود را در عرصه بین المللی پیدا کند.

وی اضافه کرد: درباره مبادلات ارزی نیز هماهنگی ها و تعاملات انجام شده با بانک مرکزی و سازمان بنادر و دریانوردی به صدور بخشنامه بانک مرکزی و همچنین معرفی تعدادی از صرافی های مورد تایید منجر شد.

رئیس هیات مدیره کشتیرانی، تهیه و چاپ دفاتر مختلف ثبت گزارش های روزانه کشتی براساس مصوبه های سازمان بنادر و دریانوردی و مطابق با قوانین و مقررات سازمان بین المللی دریانوردی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: تاکنون حدود 2872 جلد از دفاتر یاد شده در اختیار شرکت ها و مالکان شناورهای متقاضی به منظور استفاده در کشتی ها قرار گرفته است. داجمر سپس به برنامه های آینده اتحادیه مالکان کشتی و انجمن صنفی کارفرمایی مالکان کشتی ایران پرداخت.