آرشیو شنبه ۷ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۶۹
ایران
۱۵

جیره بندی 9 ساعته آب در کهک قم

نزدیک به سه ماه است که کم آبی و جیره بندی در شهر کهک و مناطق اطراف آن مشکلات زیادی برای مردم ساکن در این منطقه ایجاد کرده است.

به گزارش مهر، تصور قطع آب از ساعت پنج صبح تا یک بعد از ظهر، آن هم به صورت هر روزه در ماه مبارک رمضان دشوار است در کنار آن تحمل گرمای طاقت فرسای قم بدون استفاده از کولر برای هر شخصی دشوار است. اما مردم کهک قم نه تنها در ماه رمضان که از دو ماه گذشته با چنین مشکلی درگیر هستند.یکی از ساکنان محله زینبیه کهک از قطعی بیش از هشت ساعته آب در یک ماه گذشته خبر داد و وضع کنونی قطعی آب را بسیار دشوار قلمداد کرد.

مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر دلایل متفاوتی را برای ایجاد وضعیت ذکر می کنند.

محمدرضا حاج اسماعیلی، عضو شورای اسلامی کهک اختصاص نگرفتن اعتبارات کافی برای بخش آب و فاضلاب روستایی را دلیل اصلی کم آبی های کهک دانست و از مسئولان خواست تا هرچه زودتر مشکل اعتبار را بر طرف کنند.اما عده ای دیگر اجرای پروژه مسکن مهر و احداث شهرک کوثر را از دلایل بروز مشکل کم آبی در این منطقه عنوان می کنند.

علی ابرقوئی دیگر عضو شورای اسلامی این شهر تاکید کرد: ما امکانات خدمات دهی به 700 خانوار جدید را نداریم، شهر کهک یک منبع آب دارد که حداکثر می تواند برای خانوارهای ساکن در بافت قدیمی شهر کهک آب ذخیره و تامین نماید.

حسن ایزانلو، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی قم نیز خشکسالی هشت سال گذشته را یکی دیگر از عوامل کاهش ظرفیت بسترهای آب زیر زمینی منطقه کهک دانست و گفت: تا دو سال گذشته قنات ها به عنوان منابع سطحی آب مورد نیاز بسیاری از مناطق کهک را تامین می کردند اما در حال حاضر این منابع مهم دچار خشکسالی شده اند و بسیاری از افراد متوجه نیستند که این خود یکی از مهم ترین عوامل کم آبی و جیره بندی کنونی در این منطقه است.