آرشیو دوشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۱
صفحه اول
۱

نامه سرگشاده آیت الله مکارم شیرازی به علمای جهان اسلام

آیت الله مکارم شیرازی با ارسال نامه ای سرگشاده به علما و مفتیان کشورهای عربی از سکوت آنها در قبال فجایع اخیر در قبال مسلمانان برخی کشورها انتقاد کرد.

به گزارش مهر، این مرجع تقلید در نامه خود با بیان این که در هیچ زمانی در طول تاریح اسلامی، کشتار بی رحمانه مسلمانان توسط عده ای دیگر مانند امروز نبوده، آورده است: کشتن بی گناهان و کودکان و زنان، از عراق گرفته تا پاکستان و افغانستان و بحرین و از همه مهم تر در سوریه در جریان است و مزدورانی از کشورهای مختلف و متاسفانه از کشورهای اسلامی به آنجا فرستاده شده اند و تحت عنوان ارتش آزاد، در آن کشور برادرکشی می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که همه روزه برادران شیعه و سنی، پیکرهای قطعه قطعه شده مسلمانان را که به دست مسلمانان دیگر کشته می شوند مشاهده می کنند، تاکید کرد: این در حالی است که دشمنان اسلامی در اروپا و آمریکا شادی می کنند.

این مرجع تقلید می افزاید: این گروه هایی که با فجیع ترین وجه، برادران مسلمان خود را به بهانه های واهی می کشند، هولناک ترین ضربه را به اسلام و قرآن وارد می کنند.

مکارم شیرازی تاکید کرده است: اینها اسلام را آیین خشونت و بی رحمی معرفی می کنند و جلوی پیشرفت اسلام را می گیرند و آبروی اسلام را می برند.

این مرجع تقلید خطاب به علمای اسلام تاکید کرده است: چرا ساکت و خاموش نشسته اید؟ چرا زبان بر نمی آورید و اعتراض نمی کنید که این همه برادرکشی بس است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که همه می دانند که دست آمریکا و اسرائیل و مزدوران آنها پشت این صحنه است، تاکید کرد: از همه عجیب تر این است که در میانمار، دشمنان اسلام فرصت را غنیمت شمرده و دست به کشتار مسلمانان می زنند و علمای اسلام خاموشند. آیا نباید با فتاوای خود جلوی این کشتار بی رحمانه را بگیرید و سران کشورهای عربی را نصیحت کنید که آتش بیار معرکه نشوند؟

این مرجع تقلید در نامه خود افزوده است: این سکوت قابل قبول نیست و عذری در پیشگاه خداوند ندارد، بیایید همگی با عزم راسخ به مبارزه با این جنایت ها برویم و عذری در پیشگاه خدا نداشته باشیم و دشمنان اسلام را ناکام و مایوس سازیم.