آرشیو دوشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۱
فرهنگ و هنر
۵

یک میلیارد هزینه تولید برای 26 میلیون تومان فروش

مهدی صباغ زاده، کارگردان فیلم سینمایی «راه بهشت» به حمایت نکردن نهادهای دولتی و فرهنگی از آثار ارزشی اعتراض کرد و گفت: از فیلم های ارزشی هیچ حمایت جدی نمی شود و فقط در حد شعار است.

کارگردان «راه بهشت» با گلایه از وضع اکران فیلم به ایلنا گفت: من و تهیه کننده تلاش کردیم تا یک فیلم ارزشی بسازیم. در نهایت ما یک فیلم دینی ساختیم اما در زمان اکران هیچ نهاد دولتی به ما کمک نکرد. او ادامه داد: نهادهای دولتی و فرهنگی از آثار ارزشی حمایت نمی کنند و فقط شعار می دهند. درعمل هیچ حمایت جدی صورت نمی گیرد. من این حمایت نکردن را عملاهنگام اکران فیلم دیدم.

صباغ زاده ادامه داد: درست است که ساخت یک فیلم ارزشی بسیار مهم است، اما دیده شدن آن توسط مخاطبان بسیار مهم تر است و دولت اگر می خواهد به سینمای ارزشی توجه کند، باید در مرحله اکران از این فیلم ها حمایت کند.

کارگردان «راه بهشت» با اشاره به هزینه بالای ساخت فیلم گفت: حداقل نصف هزینه فیلم یعنی معادل 600 میلیون تومان توسط تهیه کننده فیلم پرداخت شده است. فیلم سینمایی «راه بهشت» بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه تولید داشته و 26 میلیون تومان فروش کرده است.