آرشیو دوشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۱۱

مشهورترین فیلمسازانی که بازیگر شدند

سعید ابراهیمی فر، معروف ترین کارگردانی است که اول بار به دعوت نیکی کریمی در فیلم «یک شب» بازیگری کرد و به دلیل موفقیت در ارائه نقش یک آدم سرخورده که همسرش را به قتل رسانده، پیشنهاد های تازه ای را دریافت کرد و بعدها در «خیلی دور خیلی نزدیک»، «اشکان و انگشتر متبرک» و نیز «سیزده» هم نقش های متفاوتی را بازی کرد و نشان داد چیزی از چهره های بازیگری کم ندارد.

مانی حقیقی که به واسطه تولد در یک خانواده هنرمند به کارگردانی روآورد و بعد از ساخت آثار کوتاه و مستند، فیلم «آبادان» و دو فیلم دیگر را ارائه داد. او به دعوت اصغر فرهادی در فیلم «درباره الی» بازی در نقش اول مرد را پذیرفت. او در فیلم «درباره الی» شخصیت امیر همسر سپیده را با تمام فراز و فرودهایش بخوبی ارائه داد و موفقیت فیلم هم کمک کرد تا بازی حقیقی بخوبی دیده شود. او در این چند سال «آسمان محبوب» و «ورود آقایان ممنوع» را هم بازی کرد و در فیلم جدید خودش «پذیرایی ساده» هم ایفای نقش می کند.

مرضیه برومند گرچه در فیلم «دایره مینا» برای مهرجویی بازی کرده بود، اما تا سال ها به بازیگری نپرداخت. او در سال های پس از انقلاب فعالیت های تلویزیونی و عروسکی را ادامه داد تا آن که «شهر موش ها» را در سال 64 کارگردانی کرد و پس از آن دو فیلم دیگر «الو الو من جوجوام» و «مربای شیرین» را هم ساخت. تجربه تئاتری برومند باعث شد ابراهیم وحیدزاده برای بازی در فیلم «تحفه ها» از وی استفاده کند. او هم در کنار نقش های تلویزیونی بازی در سینما را ادامه داد که از مشهورترین نقش هایش بازی در «میکس» و «هیچ» در سینما و «معصومیت از دست رفته»، «بچه های خیابان» و «گمشده» را در تلویزیون می توان نام برد.