آرشیو دوشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۱
اقتصادی
۴

مرکز اجلاس سران در پایان مرداد تحویل داده می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی اطمینان داد: طرح جدید مرکز اجلاس سران در موعد مقرر یعنی پایان مرداد، تحویل داده می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدجعفر علیزاده، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: طرح آماده سازی مرکز همایش های بین المللی تهران برای اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد، یکی از حساس ترین و مهم ترین پروژه های این سازمان است.

وی افزود: برخلاف بسیاری از پروژه ها که زمانبندی ثابت ندارند، این پروژه زمان پایانی مشخصی دارد که نمی توان از آن عبور کرد و از سوی دیگر مرکزی است که باید پس از برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد به صدها اجلاس بین المللی و داخلی دیگر نیز خدمات دهی داشته باشد، طرح سالن اجلاس سران از بعد ملی هم دارای اهمیت بوده و تمام ارکان نظام درگیر آن هستند.علیزاده تصریح کرد: قبل از پانزدهم بهمن سال گذشته که پروژه وارد فاز اجرایی شد، مطالعات سنگینی روی طراحی فضاها انجام دادیم.

وی افزود: پس از این طراحی ها اجرای پروژه به صورت شبانه روزی و بدون حتی یک روز تعطیلی آغاز شد و ما شیوه طراحی و اجرای همزمان کارها را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی اظهار کرد: در مجموعه سالن اجلاس سران یک فضای 24 هزار و 500 مترمربعی داشتیم که باید کل فضای جانبی آن را بازسازی می کردیم، چون ظرفیت پذیرش آن قبل از بازسازی تنها 88 هیات بود و ما توانستیم با حفظ پوسته و تخریب داخلی، فضاها را گسترش دهیم و امکان حضور 142هیات را فراهم کنیم.