آرشیو دوشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۱
جهان
۶

هشدارهای متقابل بارزانی و مالکی در عراق

به دنبال اعزام یگان هایی از ارتش عراق به مناطق تحت کنترل دولت منطقه کردستان عراق، مسعود بارزانی اعلام کرد به هیچ وجه اجازه نخواهد داد ارتش وارد مناطق تحت کنترل کردها شود.

به گزارش ایسنا، مسعود بارزانی با صدور بیانیه ای عنوان کرد: دوران این تفکر که آنها می توانند بار دیگر با نیروی نظامی و امنیتی خود وارد مناطق کردنشین شوند، سپری شده و ما هیچ گاه اجازه نخواهیم داد عراق به گذشته بازگردد.

رئیس منطقه کردستان عراق ادامه داد: ما منافع کردها و تمامی ملت عراق را قربانی دسیسه های منطقه ای یا خواست های شخصی نمی کنیم.

وی با انتقاد شدید از عملکرد دولت گفت: دولت عراق در سال های گذشته نزدیک به نیم تریلیون دلار هزینه کرده، اما هیچ تغییری در عرصه اجتماعی و اقتصادی عراق شاهد نبوده ایم.وی ادامه داد: بیش از 20 میلیارد دلار در عراق به پروژه های عمرانی برق اختصاص داده شده که همه آنها بی نتیجه بوده و عراق همچنان از کمبود برق رنج می برد.

به دنبال ورود برخی شبه نظامیان کرد مخالف دولت سوریه به خاک عراق و استقرار آنها در بخش هایی از شمال این کشور، دولت عراق یگان هایی از ارتش را برای جلوگیری از ورود این گونه افراد به شمال عراق اعزام کرد که این موضوع با مخالفت شدید مقامات کردستان عراق روبه رو شد و یگان های ارتش هم اکنون در مرز مناطق تحت کنترل کردستان عراق و دولت مرکزی مستقر شدند.