آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۲
فرهنگ و هنر
۵

«شرح اسم» شنبه رونمایی می شود

کتاب «شرح اسم» در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شخصیت های فرهنگی در تالار مهر حوزه هنری رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انقلاب اسلامی، آیین رونمایی از کتاب «شرح اسم: زندگی نامه آیت الله سیدعلی حسینی خامنه ای (1357- 1318)» نوشته هدایت الله بهبودی که از سوی موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی منتشر شده، چهاردهم مرداد ماه 91 با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شخصیت های فرهنگی در تالار مهر حوزه هنری برگزار می شود.

در این آیین که ساعت 11 شنبه چهاردهم مرداد برگزار می شود، حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان، رئیس کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و علیرضا کمره ای، پژوهشگر تاریخ و ادبیات سخنرانی می کنند.

این کتاب شرحی بر زندگی آیت الله سیدعلی حسینی خامنه ای از تبار و تولد تا سال های کودکی و نوجوانی و کارنامه ای از مبارزات سیاسی و فعالیت های اجتماعی ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی را در بر دارد. اسناد ساواک، شهربانی و دادرسی ارتش شاه درباره دوران مبارزه و تبعید آیت الله سیدعلی خامنه ای نیز در این اثر گرد آمده است.

در تالیف کتاب «شرح اسم: زندگی نامه آیت الله سیدعلی حسینی خامنه ای (1357- 1318)»، براتعلی طبرزدی، منصور غفوری، مجتبی سلطانی، علی اکبر رنجبرکرمانی، لیلاقدیانی و سیما موسی پور به هدایت الله بهبودی در فیش برداری، جمع آوری و بازخوانی اسناد و خاطرات کمک کرده اند.

نخستین بار این کتاب در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه شد، اما به دلیل نیاز به اصلاحاتی که از سوی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و پس از قدردانی از نویسنده و ناشر کتاب اعلام شد، عرضه گسترده کتاب و آیین رونمایی از آن به زمانی دیگر موکول شده بود.