آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۲
پرونده
۱۰

کشتی در المپیک 5 مدال می گیرد

اکبر فلاح

تیم های حال حاضر کشتی آزاد و فرنگی ایران در مقایسه با تیم هایی که تاکنون در المپیک حضور پیدا کرده اند، قوی تر هستند. با توجه به این که نفرات تیم ها از قهرمانان جهان هستند، اگر مثل همیشه کشتی بگیرند ارزیابی ام این است که کشتی گیران ایرانی می توانند در این المپیک تاریخ ساز شوند.

این درست که طی این مدت کشتی گیران برای کسب آمادگی جسمانی و فنی زیر نظر کادر فنی تمرین های لازم را پشت سر گذاشته اند، اما خیلی مهم است که با آمادگی روحی خوب پای به پیکارها بگذارند. برای همین باید کشتی گیران را به لحاظ روحی و روانی خوب آماده کرد، چرا که گاهی اوقات داشتن آمادگی روحی از آمادگی های جسمانی و فنی نیز مهم تر است.

بازی های المپیک میدان بزرگی است و در راه موفقیت کشتی گیران باید از تجربیات مربیان خود که از مدال داران المپیک و جهان هستند استفاده کنند تا این فرصت خوب را از دست ندهند، زیرا ممکن است تعدادی از آنها در المپیک بعدی دیگر عضو تیم ملی نباشند.

به هر صورت و با توجه به نفرات خوب، مدال دار و با تجربه ای که در تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی حضور دارند، پیش بینی ام این است که کشتی ظرفیت کسب 5 مدال در بازی های لندن را دارد.