آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۲
حوادث
۱۹

کلاهبرداری 12 میلیاردی از بانک به بهانه خرید کالااز چین

ماموران انتظامی استان اصفهان موفق به دستگیری کلاهبرداری شدند که در عملیاتی متقلبانه 120 میلیارد ریال از بانکی در استان اصفهان به حساب ارزی خود در خارج از کشور منتقل کرده بود.

به گزارش پایگاه پلیس، سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی اصفهان گفت: در پی ارسال پرونده ای مبنی بر شکایت سیستم بانکی علیه یک شرکت بازرگانی در اصفهان، رسیدگی به این پرونده بزرگ کلاهبرداری در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی پرونده مشخص شد فردی به اسم عابدین که مدیرعامل یک شرکت بازرگانی در اصفهان است، با اقداماتی متقلبانه کارکنان بانک را فریب داده و 120 میلیارد ریال ارز از کشور خارج کرده است. این مقام انتظامی عنوان کرد: با جمع بندی اطلاعات و سرنخ هایی که در این زمینه به دست آمد، کارآگاهان این کلاهبردار را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی اعتراف کرد با ارائه ثبت سفارش به سیستم بانکی برای خرید کالااز کشور چین، حواله ای به مبلغ 120میلیارد ریال از سیستم بانکی درخواست کرده که با تحویل مدارک موردنظر به بانک و انجام عملیات بانکی، با ترفندی این مبلغ توسط بانک به حساب او در چین واریز شده است.حسین زاده یادآور شد: با اعتراف کلاهبردار و تکمیل شدن تحقیقات، پرونده وی به مقام قضایی معرفی و متهم با صدور قرار 200 میلیاردی روانه زندان شد.