آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۲
حوادث
۱۹

مرده، 9 سال پس از مرگ حقوق می گرفت

فردی که پس از فوت پدرش در سال 82 با تنظیم دو فقره وکالت نامه جعلی، به صورت غیرقانونی مستمری او را دریافت می کرد، دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ گل صباحی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت اداره تامین اجتماعی شهرستان کرج مبنی بر این که یکی از مستمری بگیران این سازمان با توجه به این که در سال 82 فوت کرده اما حقوق و مزایای وی قطع نشده و فرزند وی با تنظیم وکالت نامه جعلی حقوق او را دریافت می کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی پرونده متوجه شدند فرزند متوفی به نام سیف الدین پس از فوت پدرش با جعل مدارک وی و تنظیم وکالت نامه، مستمری پدرش را تاکنون دریافت کرده است که در ادامه فرزند متوفی به پلیس آگاهی احضار شد.گل صباحی تصریح کرد: فرزند فرد مستمری بگیر ابتدا منکر دریافت حقوق و مزایای پدرش شد و گفت ممکن است پای شخص دیگری در میان باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارات فرزند متوفی، ماموران با استعلام از بانک و اداره تامین اجتماعی و جمع آوری مدارک لازم و تطیبق رسیدهای دریافت پول، متوجه شدند متهم اصلی پرونده، فردی نیست جز فرزند متوفی. رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: متهم با دیدن مدارک جمع آوری شده لب به اعتراف گشود و گفت: پدرش سال 82 فوت کرده و وی نیز بدون باطل کردن شناسنامه او با جعل دو فقره وکالت نامه در سال های 84 و 88 مستمری او را دریافت می کرده است.در پی این اعتراف، متهم با دستور قضایی روانه زندان شد.