آرشیو چهارشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۷۰۴
دنیا
۴

سیاست بین الملل

سخنان رامنی خشم فلسطینیان را برانگیخت

گروه بین الملل- کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط مقام های فلسطینی به نژادپرستی متهم شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی سی، «میت رامنی» در جمع حامیان مالی یهودی خود مدعی شده بود که ممکن است پائین بودن نسبی درآمد فلسطینیان در اسرائیل، به «فرهنگ» مربوط شود.

یک مقام ارشد فلسطینی در واکنش به این سخنان، گفت که کاندیدای جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا محدودیت های اقتصادی اعمال شده توسط اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطینی را نادیده گرفته است. اما تیم تبلیغاتی رامنی می گوید که از سخنان او در اسرائیل سوء برداشت شده است.

رامنی قرار است در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا، با «باراک اوباما» رییس جمهوری فعلی این کشور رقابت کند.

دبیرکل سازمان ملل خواستار پایان خشونت ها درسوریه شد

گروه بین الملل- بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از همه طرف ها در سوریه خواست به خشونت مسلحانه در این کشور پایان دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، بان در کنفرانسی خبری در نیویورک گفت که کشتار بیشتر در سوریه راه حل نیست و ادامه نزاع در این کشور فقط به تخریب و رنج بیشتر منجر می شود، علاوه بر آن جنگ داخلی در سوریه همسایگانش را نیز در معرض خطر قرار می دهد.

بان کی مون تصریح کرد که فرستاده ویژه سازمان ملل در راستای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه تلاش می کند ولی نیازمند حمایت جامعه بین المللی است تا بتواند موفق شود. با وجود آن که سوریه اعلام کرده بود که هرگز از سلاح های شیمیایی خود علیه مخالفان استفاده نمی کند و در صورتی این گونه سلاح ها را مورد استفاده قرار می دهد که مورد حمله خارجی قرار گیرد، بان کی مون نسبت به استفاده از سلاح های شیمیایی در نزاع داخلی سوریه ابراز نگرانی کرد. وی از سوریه خواست سلامت و امنیت سلاح های شیمیایی خود را تامین کند.

بان در ادامه تصریح کرد: «از همه طرف ها می خواهم که تدابیری اتخاذ کنند که خواسته های شورای امنیت تامین شود و به سوریه فرصتی داده شود تا بتواند از خشونت ها عبور کند و مسیر آرامش و صلح را در پیش گیرد.»