آرشیو چهارشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۷۰۴
استان ها
۲۳

اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای طرح های مهر ماندگار آذربایجان شرقی

60 طرح مهر ماندگار برای آذربایجان شرقی

سیما نیک رفتار

دنیای اقتصاد - تبریز – معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تعداد طرح های مهر ماندگار استان را 60 طرح عنوان کرد و گفت: طرح های 11 دستگاه اجرایی استان جزو طرح های مهرماندگار دولت دهم تعریف شده که بیشتر به امور زیربنایی و راه وشهرسازی مربوط می شوند.

محمد اشرف نیا در جلسه بررسی طرح های مهرماندگار استان آذربایجان شرقی گفت: 15 طرح در بخش آبی استان با 5/9 هزار میلیارد ریال اعتبار از جمله این طرح ها است که می توان به هفت سد موجود، دو طرح آبرسانی به شهرستان های مرند و میانه و 53 هزار هکتار اراضی پایاب موجود در سدها اشاره کرد.

وی 17 طرح حوزه راه و شهرسازی استان را از دیگر طرح های در اولویت برای اتمام در رده طرح های مهرماندگار دولت بیان کرد و یادآور شد: چهار بیمارستان شهرهای مرند، سراب، ورزقان و چاراویماق، تقاطع غیرهم سطح سردرود، تقاطع غیرهم سطح خسروشاه و تقاطع هم سطح بایرام، ساخت و بهسازی 752 کیلومتر راه روستایی، طرح راه آهن میانه – بستان آباد، 17 کیلومتر از ادامه طرح آزاد راه تبریز – زنجان جزو طرح های مهرماندگار حوزه راه و شهرسازی هستند که برای تکمیل آنها، شش هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

معاون عمرانی استاندار گازرسانی به 35 روستای بالای 150 خانوار را هم جزو طرح های مهر ماندگار اعلام کرد و گفت: با گازرسانی به این روستاها بیش از 10 هزار خانوار روستایی در آذربایجان شرقی از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی افزود: اجرای 60 طرح یادشده باید تا سه ماه اول سال آینده و تا پایان دولت نهم به اتمام برسد.

اشرف نیا در مورد طرح قطار شهری تبریز هم گفت: دو هزار و 300 میلیارد ریال از اعتبارات طرح های ماندگار به متروی تبریز اختصاص یافته است. وی گفت: این اعتبار علاوه بر اعتبارات مصوب اختصاصی برای متروی تبریز و از محل اعتبارات طرح های ماندگار ریاست جمهوری است.

اشرف نیا یادآور شد: مقرر شده است تا فاز اول این طرح از میدان ایلگلی تبریز تا میدان شهرداری (ساعت تبریز) تا سه ماه اول سال آینده به بهره برداری برسد.