آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۴
صفحه اول
۱

حذف کامل بودجه برنامه کنترل جمعیت

وزیر بهداشت از حذف کامل بودجه برنامه کنترل جمعیت، رفع محدودیت دو فرزند و جایگزینی برنامه سلامت باروری در کشور خبر داد.

به گزارش مهر، مرضیه وحید دستجردی درباره برنامه کنترل جمعیت گفت: بودجه برنامه کنترل جمعیت به طور کلی حذف شد و اکنون چنین برنامه ای در وزارت بهداشت وجود ندارد.

وی افزود: در عین حال تقاضای بودجه 19 میلیارد تومانی را از دولت برای اجرای برنامه سلامت باروری داریم که با استفاده از آن به سلامت مادران، نوزادان و کودکان کمک کنیم و امیدواریم این بودجه در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.وزیر بهداشت ادامه داد: سیاست جمعیتی وزارت بهداشت در جهت سیاست های کلی نظام است و در این مسیر سیاست کنترل جمعیت به آن معنا که در گذشته بوده دیگر وجود ندارد و سیاست های ما سیاست سلامت خانوار و سلامت باروری است که در تمام نقاط کشور اجرا می شود.

وحید دستجردی اضافه کرد: در همین مسیر برای کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به این که این دانشگاه ها مطابق بند ب ماده 20 هیات امنایی و مستقل هستند، تلاش کردیم قوانین را در جهت افزایش جمعیت اصلاح کنیم.

وی گفت: همه دستگاه ها باید بزودی منتظر لایحه ای باشند که به مجلس برود و قوانین مربوط به کنترل جمعیت اصلاح شود، ولی ما در وزارت بهداشت محدودیت تا دو فرزند را برداشتیم و در واقع محدودیت حق فرزندان را اصلاح کردیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: این محدودیت حق فرزند برای تمام کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی اعم از هیات علمی و غیرهیات علمی برداشته شده است. در عین حال به شوهران زنانی که زایمان می کنند نیز در وزارت بهداشت دو هفته مرخصی داده می شود و فکر می کنم وزارت بهداشت در این زمینه اولین دستگاه باشد و این اصلاحات را از اول فروردین امسال اجرا کرده ایم.