آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۴
فرهنگ و هنر
۵

«جام جم» در جمع رسانه های برتر قرآنی

مراسم تجلیل از رسانه های برتر قرآنی، سه شنبه شب به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و با تقدیر از بیژن مقدم، مدیرمسئول روزنامه جام جم برپا شد.

به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه خبرنگاران قرآنی گفت: در بین اصحاب رسانه، اخبار قرآنی و به تبع آن خبرنگاران قرآنی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردارند که این جایگاه به دلیل شان و منزلت خود قرآن کریم حاصل شده است.

او افزود: پیامبران الهی خود جزء خبرنگاران بودند، ولی آنها اخبار غیب، معاد، گذشتگان و آیندگان را برای مردم نقل می کردند.

حسینی تاکید کرد: قرآن کریم دارای اصولی است که می تواند ما را در سیاست های رسانه راهنمایی کند و از جمله مهم ترین آنها این است که رسانه هرگز نباید بی طرف باشد، بلکه باید طرفدار حق باشد و حق را بازگو کند.

وزیر ارشاد گفت: از مجموع آیات قرآن کریم این برداشت می شود که از بیان اخبار مهمل و بیهوده یا ناامیدکننده توسط اصحاب رسانه باید پرهیز شود. بیان نکات منفی فقط ابتدای راه است و باید راهکارهای حل مشکلات را ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه هم در سخنانی با قدردانی از همه رسانه هایی که در انعکاس و پوشش خبری مسابقات بین المللی قرآن کریم تلاش کردند، گفت: در شرایط امروز دشمنان تمام تلاش خود را برای متوقف کردن نشر معارف الهی توسط جمهوری اسلامی ایران به خرج داده اند و اصحاب رسانه در این میان وظیفه و رسالت دشواری دارند.

در این مراسم از مدیران برخی شبکه های صدا و سیما و همچنین خبرگزاری های فارس، ایکنا، شبستان، ایسنا و روزنامه های جام جم و اطلاعات تجلیل به عمل آمد.