آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۴
جامعه
۱۷

توزیع 5 هزار معرفی نامه ارز دانشجویی

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم از توزیع معرفی نامه پنج هزار نفر متقاضی دریافت ارز دانشجویی در روز جمعه، سیزدهم مرداد خبر داد.

حسن مسلمی نایینی در گفت وگو با ایرنا افزود: توزیع معرفی نامه ارز دانشجویی مطابق برنامه زمان بندی شده قبلی و بدون هیچ گونه تغییری صورت می گیرد و افراد واجد شرایط می توانند با مراجعه به موسساتی که برای آنها تعیین و اعلام شده است معرفی نامه خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: 30 موسسه برای توزیع معرفی نامه ارز دانشجویی در 12 شهر کشور در نظر گرفته شده که ده موسسه آن در تهران مستقر هستند.

مسلمی ادامه داد: موسسات توزیع معرفی نامه ارز دانشجویی در تهران در مناطق محمودیه، میرداماد، سعادت آباد، خیابان شریعتی، اشرفی اصفهانی، گیشا، خیابان ولیعصر، گاندی، فرمانیه و سهروردی واقع شده اند.

به گفته وی 20 موسسه دیگر نیز در شهرهای ارومیه، اصفهان، تبریز، تهران، رشت، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، کیش و مشهد عهده دار توزیع معرفی نامه ارز دانشجویی هستند.

مسلمی نوبت بعدی توزیع ارز دانشجویی را بیست وهفتم مرداد اعلام کرد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته از سوی اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج، خدمات مختلفی همچون ثبت نام دریافت ارز دانشجویان اعزام با هزینه شخصی به صورت اینترنتی در سامانه «نشا» ارائه می شود.

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج توضیح داد: پس از ثبت درخواست متقاضیان در سامانه نشا، مدارک آنها از سوی کارشناسان بررسی و نامه های مربوط صادر می شود و سپس موسسات اعزام دانشجو که در شهرهای تعیین شده، مستقر هستند، معرفی نامه های دریافت ارز را در تاریخ های تعیین شده در اختیار متقاضیان قرار می دهند و نیازی به مراجعه حضوری افراد به وزارت علوم نیست.