آرشیو یکشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۶
حوادث
۱۹

اوراقچی های سارق بازداشت شدند

اعضای باند معروف به «اسفند» که با سرقت خودروهای شهروندان، آنها را اوراق کرده و به مالخران می فروختند، شناسایی و بازداشت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ عزت الله عزتی، سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران، صبح دیروز از دستگیری اعضای یک باند سرقت و اوراق خودرو معروف به «اسفند»، در محدوده خیابان گلبرگ خبر داد و گفت: چندی پیش در تحقیقات انجام شده از سوی ماموران تجسس کلانتری 147 گلبرگ مشخص شد اعضای یک باند سرقت و اوراق خودرو معروف به «اسفند»، پس از رهایی از زندان اعمال مجرمانه خود را از سر گرفته و پس از سرقت چند خودرو، آنها را اوراق کرده و فروخته اند.

وی افزود: ماموران با تحت نظر قرار دادن این متهمان، روز گذشته موفق شدند دو نفر از اعضای این باند را که در خیابان جشنواره در حال اوراق یک خودروی سواری بودند، شناسایی کنند.

سرهنگ عزتی تصریح کرد: ماموران سپس هر دو متهم را تعقیب و در ساختمانی نیمه کاره در همان حوالی بازداشت کردند.سرکلانتر چهارم ادامه داد: با هماهنگی قضایی، در بازرسی از این ساختمان اقلامی شامل هفت حلقه رینگ لاستیک اسپرت و ساده، یک عدد باتری خودرو، چهار عدد باند، چهار عدد چراغ، یک عدد ضبط و پخش خودرو، دو عدد قفل فرمان بریده شده و هفت گوشی تلفن همراه مسروقه کشف و ضبط و همراه متهمان به کلانتری منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: هر دو متهم به نام های سعید و حسین در بازجویی به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو و اوراق آن و فروش قطعات اوراقی به مالخران و به همدستی با فردی دیگر به نام مجید اعتراف کردند.

عزتی اضافه کرد: در ادامه با راهنمایی متهمان، دو دستگاه خودروی پراید مسروقه دیگر از محدوده تهرانپارس و حکیمیه شناسایی شد و ماموران همدست این متهمان را نیز شناسایی و در محل اختفایش بازداشت کردند. متهمان پس از تکمیل پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شدند.