آرشیو چهارشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۹
جامعه
۱۷

شرط مدرک آزمون دکتری لغو شد

مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی از حذف شرط الزام مرتبط بودن رشته کارشناسی ارشد برای ورود به مقطع دکتری در گروه های علوم پایه و مهندسی خبر داد و گفت: این تصمیم از امسال اجرایی می شود.

سعید قدیمی در گفت وگو با ایسنا، افزود: تاکنون داوطلبان آزمون های دکتری فقط می توانستد در رشته های مرتبط با مقطع کارشناسی ارشد خود شرکت کنند که از امسال این شرط برای رشته های مهندسی و علوم پایه برداشته می شود.

وی با اشاره به تصمیم کمیته فنی و مهندسی شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی، اظهار کرد: بر این اساس از امسال همه فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد در هر رشته ای می توانند در آزمون دکتری گروه های علوم پایه و فنی و مهندسی شرکت کنند و درصورت پذیرفته شدن و موفقیت در غربالگری های آزمون مربوط، هیچ منعی برای ادامه تحصیل آنها در این رشته ها وجود نخواهد داشت.

مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی تاکید کرد: قید مرتبط بودن رشته های کارشناسی ارشد برای ورود به مقطع دکتری همچنان برای گروه های علوم انسانی، هنر و کشاورزی وجود دارد و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این رشته ها الزاما باید در آزمون دکتری رشته هایی که مرتبط است، شرکت کنند.