آرشیو چهارشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۹
اقتصادی
۴

اصالت کالارا با نرم افزار بارکدخوان تشخیص دهید

رئیس مجمع عالی واردات گفت: بهترین راه برای استعلام اصالت کالانصب نرم افزار مربوط روی گوشی تلفن همراه افراد است و مردم می توانند با نصب نرم افزار بارکد خوان روی گوشی تلفن همراه، از اصالت کالای خود اطمینان یابند.

به گزارش مهر، محمدحسین برخوردار در مراسم امضای تفاهم نامه با شرکت خدمات انفورماتیک راهبر گفت: صیانت از تجارت قانونی، گامی موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است و تسریع در عملیاتی شدن پروژه ملی شبنم نیز یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

رئیس مجمع عالی واردات افزود: مطالبه رهبر معظم انقلاب در این مقطع حساس، گام برداشتن در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است و مسلما حمایت از تجارت قانونی، ایجاد شفافیت و ساماندهی واردات، امکان رصد کالای بااصالت و مقابله با پدیده شوم قاچاق می تواند زمینه ساز حضور فعال تر و پررنگ تر بخش خصوصی در عرصه تجارت و اقتصاد کشور شود و این به معنای اجرایی شدن اصل 44 و مردمی شدن اقتصاد کشور است.

برخوردار، یکی از نقاط قوت سامانه شبکه بازرسی و نظارت مردمی را از بین بردن نارضایتی وارد کنندگان از توزیع کالاهای جعلی و قاچاق در کشور دانست و گفت: همواره بخش قابل توجهی از منافع محدود واردکنندگان قانونی و شناسنامه دار از طریق عرضه کالای قاچاق و فاقد هویت و اصالت پایمال شده است.

برخوردار بهترین راه برای استعلام اصالت کالارا نصب نرم افزار مربوط روی گوشی تلفن همراه افراد دانست و گفت: مردم می توانند با نصب نرم افزار بارکدخوان روی گوشی تلفن همراه خود از برچسب الصاق شده روی کالای موردنظر عکس گرفته و از اصالت کالای خود اطمینان یابند.

وی افزود: نرم افزار بارکدخوان روی سامانه طرح شبنم به صورت رایگان قابل دانلود است و هیچ هزینه ای ندارد. مردم باید هر چه سریع تر نسبت به دریافت آن اقدام کنند.