آرشیو چهارشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۷۹
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

تبلور روح جنگندگی در المپیک

رضا پورعالی

دیروز شاهد یکی از زیباترین صحنه های المپیک 2012 لندن بودیم؛ صحنه ای که در آن دونده چینی با وجود مصدومیت، باقیمانده مسیر مسابقه را لنگان لنگان طی کرد و در میان استقبال حریفانش از خط پایان گذشت.

ژیانگ لیو، دونده سرشناس چینی که طلای المپیک 2004 آتن را در کارنامه خود دارد، در مرحله مقدماتی رقابت های دوی 110 متر با مانع بازی های المپیک لندن هنگام پرش از مانع اول دچار آسیب دیدگی شد و نتوانست به کار خود ادامه دهد. با این حال درست در لحظه ای که همگان فکر می کردند او با کمک تیم پزشکی از پیست مسابقه بیرون برود، قهرمان چینی از پزشکان خواست پای راستیش را بسرعت آتل بندی کنند. لیو که می دانست همه رقیبانش از خط پایان گذشته اند، پس از مداوای سطحی بر آسیب دیدگی اش در حالی که بسختی روی یک پا ایستاده بود، لنگ لنگان و با پرش روی پای چپ خود به میدان مسابقه برگشت. در این لحظه، تماشاگران حاضر در ورزشگاه شاهد تلاش ورزشکاری بودند که روی یک پا مسیر مسابقه را طی می کرد. ژیانگ لیو در حالی که با تشویق بی امان تماشاگران روبه رو شده بود، آخرین مانع را در سرراهش بوسید و از خط پایان گذشت. سایر حریفان لیو هم در خط پایان از او استقبال کردند و این قهرمان چینی را به خاطر پایداری در میدان مسابقه موردتشویق قرار دادند.

این ورزشکار چینی که یکی از شانس های کسب مدال بود، وداعی زودهنگام با المپیک داشت، اما برای همیشه به خاطر پایداری و حفظ روحیه جنگندگی خود در یاد دوستداران ورزش جاودانه شد. ژیانگ لیو به همه نشان داد که روح ورزش و تلاش مهم تر از کسب هر نتیجه ای در میدان مسابقه است. او مردانه باخت و به تاریخ پیوست.