آرشیو پنجشنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۰
حوادث
۱۹

دستگیری 200 معتاد و خرده فروش مواد مخدر دره فرحزاد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح امنیت محله محور و پاکسازی دره فرحزاد از وجود معتادان و خرده فروشان مواد مخدر، از دستگیری 200 معتاد و خرده فروش خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ سعید لیراوی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در این باره گفت: از ابتدای امسال شش مرحله طرح پاکسازی و جمع آوری معتادان در این محدوده اجرا شده است، اما با توجه به این که مراکز ترک اعتیاد مجاز با گنجایش کافی در تهران وجود ندارد، بیشتر این افراد پس از طی مدتی برای مصرف و تهیه مواد دوباره به این مکان باز می گردند.

وی با اشاره به این که طرح های پاکسازی در محدوده فرحزاد به درخواست شهروندان و اهالی محل اجرا شده است، افزود: نتیجه این طرح که امروز (دیروز) اجرا شد، نشان می دهد اجرای طرح ها نتیجه بخش بوده و کاهش چشمگیری در حوزه مصرف مواد افیونی و حضور معتادان در این مکان را شاهد بوده ایم.

سرهنگ لیراوی درباره روند ترک اعتیاد گفت: یک معتاد حداقل سه ماه باید تحت نظر پزشک و سه ماه نیز تحت نظر روان درمان قرار گیرد تا بتواند اعتیاد خود را ترک کند که با توجه به تعداد کم کمپ های مجاز، این موضوع مشارکت نهادها و سازمان های مرتبط را می طلبد.

وی به کشف مقادیر قابل توجهی مواد مخدر صنعتی و سنتی در خلال اجرای این طرح اشاره و عنوان کرد: این طرح در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.