آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

حسن جوهرچی در نقش ابوسفیان

سه گانه «سیاه وسفید»، «پناهنده» و «بازگشت» به تهیه کنندگی و کارگردانی حجت الاسلام محمدتقی انصاری با موضوع بعثت پیامبر آماده نمایش می شود.

انصاری، تهیه کننده و کارگردان این سه گانه در گفت و گو با فارس گفت: «سیاه و سفید»، «پناهنده» و «بازگشت» سه فیلم تلویزیونی است که داستان هر سه در زمان بعثت پیامبر می گذرد. داستان ها علاوه بر آن که مجزا ست اما به گونه ای به هم مرتبط است.

وی گفت: در هر سه فیلم توالی و ترتیب خاصی لحاظ شده است و ارتباط موضوعی با یکدیگر دارد، در عین حال مستقل بوده و می تواند در زمان های متفاوت پخش شود اما اگر هر سه به ترتیب و پشت سر هم پخش شود، مخاطب به مفاهیم بهتری از فیلم ها دست خواهد یافت.

وی درباره لوکیشن های فیلم ها گفت: بخشی از کار در شهرک مختارنامه و در احمدآباد مستوفی تصویربرداری شد، بخش دیگری از کار نیز که نیاز به مکانی شبیه کوه های عربستان داشتیم، در خور و بیابانک تصویربرداری شد. در این لوکیشن ها بیشتر فضا های چادر و خیمه گاه را تصویربرداری کردیم.

تهیه کننده «راه بهشت» به تولید روند ساخت فیلم ها اشاره کرد و گفت: از اواخر اسفند سال گذشته پیش تولید را شروع کردیم و در نهایت دهم تیر تصویربرداری به اتمام رسید. در حال حاضر حسین مرشد شیرازی تدوین این فیلم ها را انجام می دهد. پس از آن مرحله جلوه های ویژه بصری آغاز خواهد شد.

فیلمنامه «سیاه و سفید» را ابراهیم علی برزی و «پناهنده» را سمانه مقدم نوشته اند و بازنویسی نهایی توسط حجت الاسلام محمدتقی انصاری صورت گرفته است.

در این سه گانه حسن جوهرچی در نقش ابوسفیان، حسین توشه (ابوجهل)، سارا منجزی، زری عماد، اصغر نیکخواه، حسن اسدی، عزیز هنرآموز و علی مجلسی به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم ها به سفارش شبکه سحر تهیه و تولید شده است.