آرشیو شنبه ۲۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۱
سیاسی
۲

تکذیب اخبار مربوط به شهادت زائران ایرانی

یک مقام وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به ادامه تلاش ها برای آزادی زائران ربوده شده ایرانی در سوریه تاکید کرد همه این گروگان ها در سلامت هستند.

به گزارش ایسنا، مجتبی فردوسی پور، رئیس اداره خاورمیانه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه خبری العالم، خبرهای منتشر شده مبنی بر شهادت تعدادی از زائران ایرانی را نادرست خواند و گفت: تماس ها برای اطلاع از سرنوشت زائران ربوده شده حاکی است که همه آنها سالم هستند.

وی تاکید کرد: تلاش های بسیاری برای برگرداندن فوری این شهروندان به میهن در جریان است که یکی از آنها تلاش های مشترک ایران و سازمان ملل است.فردوسی پور با اشاره به سفر وزیر امورخارجه ایران به ترکیه تاکید کرد: اتهامی از سوی ایران به ترکیه، قطر و عربستان زده نشده است، ولی با توجه به روابط این کشورها با عناصر مسلح، ایران از آنها می خواهد برای آزادی زائران ربوده شده ایرانی تلاش کنند.

اخباری امیدوارکننده منتشر خواهد شد

در همین حال حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه کشورمان با بیان این که از ترکیه و قطر خواسته ایم در مورد اتباع ربوده شده ایرانی به ما کمک کنند، گفت: بزودی اخباری امیدوارکننده برای آزادی آنها منتشر می شود.