آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
صفحه اول
۱

توقف 3 کشتی گیر ایران در پای فینال المپیک

در روز دوم رقابت های کشتی آزاد المپیک، هرسه نماینده ایران در اوزان 60، 84 و 120 کیلوگرم، دیدارهای سرنوشت ساز خود مقابل حریفان روس، آذربایجان و ازبکستان را بازنده شدند تا شانس خود را برای کسب مدال برنز بیازمایند.

مسعود اسماعیل پور که با پیروزی بر کشتی گیران مکزیک و قزاقستان، به دور سوم گام گذاشته بود در برابر بسیک کودوخوف روس و دارنده مدال های طلاو برنز جهان نیز شجاعانه کشتی گرفت و اصلاچهره یک کشتی گیر بازنده را نداشت، اما این کشتی گیر جوان در شرایطی که حریف با تجربه و عنوان دار روس در وقت سوم کاملااز نفس افتاده بود، در کنار تشک زانویش زودتر از کودوخوف به تشک رسید تا با دادن یک امتیاز بازنده کشتی شود.بسیک کودوخوف در کشتی بعد خود نیز با پیروزی بر حریف کره شمالی راهی فینال شد تا اسماعیل پور شانس خود را برای مدال در گروه بازنده ها جستجو کند.

در 84 کیلوگرم نیز احسان لشگری، کشتی گیر پرقدرت کشورمان در حالی که شایستگی راهیابی به فینال المپیک را داشت در وقت سوم مبارزه با شریف اف آذربایجانی و قهرمان جهان در سال 2011 دچار اشتباهی مهلک در زیرگیری شد تا با رفتن به پل، پیروزی را با شکست عوض کند. لشگری که پیش از این کشتی حریفان قزاق، ارمنستان و روسیه را با قدرت شکست داده بود، مغلوب بی تجربگی و اشتباه مرگبار خود شد تا فینال را براحتی از دست بدهد.

لشگری برای کسب مدال برنز باید با برنده ترکیه و آمریکا مبارزه کند. کمیل قاسمی نیز در 120 کیلوگرم قدر خود را ندانست تا پس از پیروزی بر کشتی گیر کانادایی، برابر آرتور تایمازوف پا به سن گذاشته و دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در دو تایم و بر روی کلینچ بازنده شد تا به توجه به راهیابی تایمازوف به فینال، سر از گروه بازنده ها درآورد.