آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
فرهنگ و هنر
۵

گشایش موزه «محمود درویش» در رام الله

همزمان با چهارمین سالروز درگذشت محمود درویش، شاعر برجسته فلسطینی، موزه وی در رام الله در کرانه باختری رود اردن افتتاح شد.

به گزارش فارس، موسسه محمود درویش مراسم سالگرد درگذشت او را با حضور نخست وزیر فلسطین و خانواده او برگزار کرد و در این مراسم موزه این شاعر مطرح جهان عرب به طور رسمی گشایش یافت.

زکی درویش، برادر محمود درویش در مراسم افتتاح این موزه گفت: این موزه شایسته شاعر بزرگی چون محمود است و از افتتاح کنندگان آن تشکر می کنم.

وی افزود: محمود همیشه هست و این موزه در تربیت نسل های آینده و نسل هایی از فرهنگ و هنر و خلاقیت درباره مساله فلسطین خدمت خواهد کرد.

در این مراسم همچنین عطا حناالله، رئیس اسقف های ارتدکس فلسطین گفت: محمود درویش نماد ملی، آزادی و نماد انسان فلسطینی است و این موزه مکانی برای فرهنگ و اندیشه ای است که این شاعر بزرگ فلسطینی دنبال می کرد.

بنابر این گزارش موزه محمود درویش شامل کلکسیونی از وسایل شخصی وی و تصاویری از او به همراه خانواده و شخصیت های سیاسی، فرهنگی، فلسطینی، عربی و جهانی است و همچنین برخی اشعار او در آن قرار دارد و در سردر این موزه بخش هایی از حیات او از سال 1943 تا 2008 وجود دارد.