آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
جامعه
۱۷

بررسی تقاضای انتقال و مهمانی در دانشگاه های مقصد تا 10 شهریور

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آخرین مهلت بررسی تقاضاهای انتقال و مهمانی دانشجویی در دانشگاه های مقصد را دهم شهریور اعلام کرد.

مجتبی بذرافشان مقدم در گفت وگو با ایرنا افزود: در مهلت تعیین شده برای ثبت نام نقل و انتقال دانشجویی برای سال تحصیلی 92 1391 تعداد 31 هزار و 516 نفر با مراجعه به سامانه جامع خدمات آموزشی وزارت علوم تقاضای خود را به ثبت رساندند. وی از موافقت دانشگاه های مبدا با 63 درصد تقاضای انتقال و مهمانی خبر داد و گفت: دانشگاه های مبدا با 20 هزار و 83 تقاضا موافقت کردند.

بذرافشان یادآور شد: دانشگاه های دولتی مبدا با 71 درصد تقاضای نقل و انتقال دانشجویان خود موافقت کردند که این رقم در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به 52 درصد و در آموزشکده های فنی و حرفه ای به 55 درصد می رسد.

به گفته وی، با 70 درصد تقاضای نقل و انتقال دانشجویان کارشناسی، 53 درصد تقاضای دانشجویان کاردانی به کارشناسی و 52 درصد تقاضای دانشجویان کاردانی در دانشگاه های مبدا موافقت شده است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل در مورد میزان موافقت انتقالی و مهمانی براساس جنس و تاهل آنها نیز گفت: 79 درصد تقاضای دانشجویان زن متاهل، 67 درصد تقاضای دانشجویان دختر مجرد، 56 درصد تقاضای دانشجویان پسر مجرد و 56 درصد تقاضای دانشجویان مرد متاهل در دانشگاه های مبدا مورد موافقت قرار گرفته است.

بذرافشان با بیان این که بررسی تقاضای نقل و انتقال دانشجویی در دانشگاه های مقصد در حال انجام است، گفت: دانشگاه های مقصد تا دهم شهریور برای بررسی تقاضاها فرصت دارند و تاکنون با 4668 پرونده انتقال و مهمانی که معادل 32 درصد کل تقاضاهای رسیده به آنهاست، موافقت کرده اند.

براساس ضوابط موجود، دانشجویان مقاطع کاردانی، کاردانی به کارشناسی و کارشناسی شاغل به تحصیل در دانشگاه های دولتی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و آموزشکده های فنی و حرفه ای می توانند برای ثبت درخواست مهمانی و انتقال اقدام کنند.

این آیین نامه شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی نمی شود و دانشجویان دختر و متاهل در اولویت انتقالی و مهمان شدن قرار دارند.