آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
سیاسی
۲

باهنر: اصولگرایان وارد مصادیق نامزدهای ریاست جمهوری نشده اند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: در حال حاضر تشکل های مهم اصولگرا هنوز وارد بحث مصداقی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری نشده اند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر که در جلسه پرسش و پاسخ جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان سخن می گفت، افزود: اگر کسی فعالیت هایی را آغاز کرده به صورت فردی است و افراد حقوقی هنوز وارد عمل نشده اند.

وی با اشاره به دو گفتمان جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری به عنوان گفتمان های مطرح در میان اصولگرایان گفت: به احتمال زیاد در انتخابات آینده نیز اصولگرایان با این گفتمان ها به انتخابات وارد خواهند شد.

باهنر همچنین درخصوص فعالیت های اصلاح طلبان گفت: باید مواظب اصلاح طلبان خوش خیم و بدخیم باشیم که دوباره نخواهند با ساختارشکنی بحرانی را برای کشور ایجاد کنند. وی در این زمینه توضیح بیشتری نداد.

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مهم ترین مشکل کشور در حال حاضر تورم و اشتغال است، تصریح کرد: ضربه ای که تولید داخلی خورده است، می تواند دلایلی از جمله هدفمندی یارانه ها و نیز رشد بی رویه نقدینگی در کشور داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که تاکنون صحبت های زیادی درخصوص رشد نقدینگی درکشور با دولت داشته ایم، گفت: اگر رشد نقدینگی در سال جاری به همین صورت ادامه پیدا کند، این رقم 40 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود که بیشترین رشد در 15 سال اخیر است.

وی تصریح کرد: مسوولان باید باور کنند که وضع اقتصادی کشور عادی نیست و افزایش قیمت ها را نمی توان به این صورت تحمل کرد. باهنر به هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: در ابتدا دولت توانست این مساله را بخوبی مدیریت کند، اما چون این مدیریت رویکرد اقتصادی نداشت در ادامه، کشور با مشکلات زیادی روبه رو شد.

وی با بیان این که دولت بیشتر به دنبال رفع معضلات کشور به صورت پروژه ای است، گفت: یکی از این معضلات مشکل مسکن در کشور بود که طرح مسکن مهر مطرح شد که با وجود نکات مثبت در این طرح، باعث بدهکاری 30 هزار میلیارد تومانی بانک مسکن به بانک مرکزی شده است.