آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
اقتصادی
۴

25 هزار کالای صنعت گاز در داخل ساخته می شود

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، از برنامه ریزی برای بومی سازی و انتقال فناوری ساخت سالانه حدود 25 هزار قلم کالابا هماهنگی مدیریت های اجرایی زیرمجموعه این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا، مهدی جمشیدی دانا گفت: هم اکنون 20 درصد از کل اقلام یدکی مورد نیاز تجهیزات ثابت و دوار در شرکت های پالایش گاز، ساخت داخل است.

وی با اشاره به این که هم اکنون در زمینه اقلام تجهیزات ثابت به 100 درصد خودکفایی رسیده ایم، اظهار کرد: در زمینه مواد شیمیایی نیز برای بومی سازی فرآیند و فناوری تولید این مواد، ارتباط موثری بین تامین کنندگان برتر ایرانی برقرار شده، به گونه ای که هم اکنون 31 ماده شیمیایی مصرفی در سه پالایشگاه گاز کشور تامین یا معادل یابی شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، ایجاد بانک اطلاعاتی اقلام یدکی و شیمیایی مورد نیاز پالایشگاه ها و ایجاد بانک اطلاعاتی، منابع داخلی معتبر برای تامین و ساخت اقلام مورد نیاز و فعال کردن کمیته های خودکفایی در پالایشگاه های گاز را از فعالیت های انجام شده برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تامین کالااعلام کرد.

جمشیدی دانا گفت: برای تهیه شناسنامه فنی برای قطعات یدکی و برگزاری گردهمایی کمیته های خودکفایی در پالایشگاه ها با حضور شرکت های کالای بازرگانی پتروشیمی، شرکت اسپک، شرکت بازرگانی گاز، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و پژوهشگاه صنعت نفت هم اقدام شده است.