آرشیو یکشنبه ۲۲ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۲
حوادث
۱۹

قتل 2 مامور پلیس در تهران

بررسی زوایای قتل دو مامور نیروی انتظامی طی کمتر از 12 ساعت گذشته در دستور کار بازپرس ویژه قتل تهران قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، ساعت 19 شامگاه جمعه یکی از ماموران موتورسوار کلانتری 120 سیدخندان در خیابان خواجه عبدالله انصاری به یک خودروی پراید که در حال عبور با سرعت بالاو در منطقه ورودممنوع بود، مشکوک شد.

این مامور پلیس با استعلام شماره پلاک خودرو، متوجه سرقتی بودن آن شد و خودرو را تحت تعقیب قرار داد.

پس از حدود 20 دقیقه تعقیب و گریز و در خروجی پاسداران، خودروی پراید با موتورسیکلت برخورد کرد که این حادثه به مرگ مامور پلیس به نام محمدعلی دولت آبادی (بیست ساله) انجامید و راننده پراید نیز از محل متواری شد. در پی وقوع این حادثه و گزارش موضوع به مرکز فوریت های پلیسی 110، قاضی محمد شهریاری، بازپرس ویژه قتل پایتخت در جریان این تصادف مرگبار قرار گرفت و در محل حادثه حضور یافت.

با حضور بازپرس جنایی تهران در محل و مشخص شدن برخورد عمدی پراید با موتورسیکلت، دستورهای قضایی برای شناسایی و بازداشت راننده متواری صادر شد.

همچنین ساعت 4 بامداد شنبه، افسر نگهبان کلانتری 106 نامجو از کشف پیکر نیمه جان فردی در خیابان سبلان اطلاع پیدا کرد که با صدور دستورات ابتدایی، این فرد به بیمارستان منتقل شد، اما تلاش پزشکان نتیجه بخش نبود و وی به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت. در پی مرگ این جوان بیست و هفت ساله، دستور انجام تحقیقات از سوی قاضی جنایی صادر شد.

در بررسی های ابتدایی مشخص شد که مقتول، یکی از ماموران کلانتری 128 تهران نو بوده و بدن نیمه جان او در حالی که آثاری از ضربات چاقو روی آن بوده در خودروی پرایدش کشف شده است. براساس این گزارش و صدور قرار قانونی، چهار نفر به عنوان مظنون دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شدند.