آرشیو پنجشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۶
سیاسی
۲

دعوت به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس

در آستانه روز جهانی قدس، مراجع، علما، مسئولان، سازمان ها و نهادها و احزاب و جمعیت ها بر شرکت هر چه باشکوه تر مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کردند.

در همین راستا آیت الله مکارم شیرازی بر شرکت آحاد مردم در راهپیمایی روز قدس به عنوان روز مهم فریاد اعتراض علیه اشغالگران غاصب اسرائیلی و جهانخواران تاکید کرد.

این مرجع تقلید با بیان این که شرکت در راهپیمایی روز قدس به نحوی واجب محسوب می شود از آحاد مردم دعوت کرد در راهپیمایی این روز شرکت کنند.

آیت الله سبحانی، یکی دیگر از مراجع تقلید هم، ضمن دعوت از قشرهای مختلف مردم ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، این حضور را از مصادیق حقیقی حمایت از سوریه و دفاع از قدس دانست.

جامعه روحانیت مبارز نیز در بیانیه ای از مردم شریف ایران دعوت کرد، در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس شرکت کنند. آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه هم در پیامی از عموم مسلمین و امت خداجوی ایران دعوت کرد تا هرچه باشکوه تر در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ارتش، سپاه، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و بسیاری از نهادها و سازمان های دیگر نیز از مردم دعوت کردند تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

همزمان با این فراخوان ها، سردار رمضان شریف، رئیس ستاد قدس و انتفاضه دیروز در نشستی خبری گفت: مراسم امسال راهپیمایی روز جهانی قدس در 550 شهر، شهرک و مراکز استان و همچنین در 70 کشور اسلامی و غیراسلامی برگزار می شود.