آرشیو سه‌شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۸
فرهنگ و هنر
۵

معرفی 12 اثر برگزیده در بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس

دبیر علمی بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس با بیان این که منتخبان بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس 20 نفر خواهند بود، افزود: از این تعداد 12 نفر حائز رتبه های اول تا سوم می شوند.

مصطفی محدثی خراسانی به ایرنا گفت: برگزیدگان بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس در چهار بخش شعر دفاع مقدس با رویکرد عاشورایی، دفاع مقدس، دفاع مقدس و بیداری اسلامی و بخش کودک و نوجوان انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: در هر بخش علاوه بر برگزیدگان دو شاعر تقدیری خواهیم داشت، در این مراسم از محمد جواد محبت از کرمانشاه و عباس باقری از زابل نیز به عنوان شاعران پیشکسوت قدردانی می شود.

دبیر بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس به رونمایی سه اثر در این کنگره با نام های میدان های تحریر، لغت نامه ماهیان و پرنده ای که از سرزمین من به پرواز درآمده اشاره کرد و افزود: میدان های تحریر مجموعه شعر شاعران جوان حوزه دفاع مقدس و لغت نامه ماهیان نیز دربردارنده اشعار برگزیده در حوزه کودک و نوجوان است.

محدثی خراسانی گفت: کتاب «پر نده ای که از سرزمین من به پرواز درآمده» نیز حاوی 40 شعر برگزیده حوزه بیداری اسلامی است که به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی آماده شده است.

بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس 12 تا 14 مهرماه امسال در تبریز برگزار می شود. این درحالی است که حسن رسولی معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان این که بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس در تاریخ یاد شده قطعا برگزار می شود، افزود: وقوع زلزله در آذربایجان تا به امروز خللی در برپایی این رویداد فرهنگی وارد نساخته است.