آرشیو سه‌شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۸
ورزشی
۱۸

ورزشکاران جانباز و معلول در صورت مدال آوری در پارالمپیک لندن سکه باران می شوند

لاریجانی: اراده معلولان ورزشکار برای کل کشور الگوست

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از اردوی تیم های ملی رشته های مختلف ورزش جانبازان و معلولان، بازی های پارالمپیک لندن را فرصت ارزشمندی برای نشان دادن ظرفیت بالای معلولان ایران به جهانیان دانست.

کاروان ورزش جانبازان و معلولان ایران در شرایطی با 87 ورزشکار جانباز و معلول در 13رشته ورزشی (ده رشته جانبازان و معلولان و سه رشته نابینایان و کم بینایان) در رقابت های پارالمپیک چهاردهم در لندن حضور می یابد که همزمان با عید سعید فطر، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه محمد عباسی، وزیر ورزش و محمد علی آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک برای افزایش روحیه و انگیزه این ملی پوشان در محل اردوهای آماده سازی تیم های والیبال نشسته، تنیس روی میز، وزنه برداری و تیروکمان جانبازان و معلولان حضور یافتند.

لاریجانی در این بازدید توانایی بالای ورزشکاران معلول و جانباز را مورد اشاره قرار داد و خطاب به آنها گفت: شما نشان داده اید که از چه ظرفیت بالایی برخوردارید و می توانید با اراده مثال زدنی خود بر معلولیت ها تفوق پیدا کنید؛ اراده ای که برای کشور ما که در مسیر توسعه قرار دارد بسیار ارزشمند بود و باید از شما آموخت.

وی تاکید کرد: عملکرد ورزشکاران جانباز و معلول هم برای خود آنها و هم برای دیگر معلولان جامعه ارزشمند است، چرا که نشان می دهد این قشر از افراد جامعه از چه ظرفیتی برخوردارند. به واقع ما در کشورمان نیازمند این گونه تقویت اراده ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این عزیزان به دیگران درس استقامت می آموزند و هر کسی با دیدن آنها تحت تاثیر قرار می گیرد. امیدوارم در بازی های پارالمپیک هم باعث تبلور غرور ملی شده و با دست پر به کشور بازگردند.

نکته جالب توجه این بازدید جایی بود که محمد عباسی، وزیر ورزش خبر خوشحال کننده ای را به ورزشکاران جانباز و معلول داد. او گفت: ما با این ورزشکاران همانند المپیکی ها برخورد می کنیم و برای هر مدال طلا200 سکه، برای هر نقره 150 سکه و برای هر برنز یکصد سکه در نظر گرفته ایم.

کاروان ورزشی پارالمپیک ایران با نام شهید رئیسعلی دلواری و به پرچمداری عبدالرضا جوکار در رقابت های لندن حضور می یابد و سرپرستی این کاروان نیز برعهده محمدمهدی کاظمی، فرزند سردار شهید احمد کاظمی خواهد بود.این کاروان در شرایطی دوم شهریور عازم لندن می شود که این بازی ها از نهم همین ماه آغاز می شود.