آرشیو سه‌شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۸
جامعه
۱۷

بیش از 700 تصادف، حاصل تخلفات جاده ای تعطیلات اخیر

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به وقوع 89 فقره تصادف فوتی و 616 فقره تصادف جرحی در تعطیلات اخیر گفت: در این مدت حدود 6200 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلفان توقیف و گواهینامه 260 راننده متخلف نیز ضبط شده است.

محمدرضا مهماندار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که از آغاز تعطیلات اخیر تاکنون با حدود 60 هزار مورد سرعت غیرمجاز، 50 هزار مورد استفاده نکردن از کمربند ایمنی، 12 هزار مورد سبقت غیرمجاز و بیش از 7500 مورد تجاوز به چپ در جاده های کشور برخورد شده است، افزود: در این مدت حدود 3200 دستگاه خودرو و 3000 دستگاه موتورسیکلت توقیف و روانه پارکینگ شده است.

وی با بیان این که گواهینامه 260 راننده متخلفی که میزان نمره منفی آنها به بیش از 30 رسیده بود، ضبط شد، ادامه داد: طبق اعلام قبلی، ماموران پلیس راه کشور در این مدت با تخلف تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز و تردد در شانه خاکی به طور جدی برخورد کردند.

فرمانده پلیس راه کشور اظهار کرد: خستگی و خواب آلودگی، بی توجهی به جلو و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با بیش از 35 درصد، همچنان بیشترین علل وقوع تصادفات بوده است و پس از آن تخطی از سرعت مجاز با 21 درصد و انحراف به چپ با 17 درصد در صدر علل وقوع تصادفات بود ه است.

مهماندار از احضار رانندگانی که تخلفات حادثه ساز و تجاوز به چپ داشته یا شانه خاکی رفته اند، خبر داد و گفت: طبق اعلام قبلی این دسته از رانندگان متخلف از طریق دوربین های ثبت تخلف، دوربین های نظارتی، ماموران کنترل نامحسوس و بازرسان کنترل نامحسوس شناسایی شده اند و پس از پایان تعطیلات احضار و خودروی آنها توقیف می شود.

25 کشته و 315 مجروح در 24 ساعت

در همین حال، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد: تصادفات جاده ای فقط در روز یکشنبه، 25 کشته و 315 مجروح در کشور برجا گذاشت.

رضا سلبی در گفت وگو با فارس افزود: در این روز 19 تصادف فوتی و 202 تصادف جرحی در جاده های کشور به وقوع پیوست که طی این حوادث 25 نفر کشته شدند.

به گفته وی، بی توجهی به جلو با 26 درصد، مهم ترین علت این تصادفات بوده است.