آرشیو سه‌شنبه ۳۱ امرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۸۸
سیاسی
۲

گفت وگوی تلفنی صالحی با وزیر امور خارجه لیبی

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری وضع اتباع ربوده شده ایرانی در لیبی، با همتای لیبیایی خود به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی در این گفت وگو بر ضرورت تلاش جهت آزادی و بازگشت سریع اتباع کشورمان تاکید کرد.

عاشور بن خلیل، وزیر امور خارجه لیبی نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر ابراز امیدواری کرد با ادامه تلاش ها و اقداماتی که دولت لیبی در جهت آزادی اتباع ربوده شده ایرانی در دست انجام دارد، این افراد هر چه زودتر آزاد شده و به کشور خود بازگردند.

هفت نفر از اعضای هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که چندی قبل به دعوت هلال احمر لیبی به این کشور سفر کرده بودند، در شهر بنغازی ربوده شدند.همچنین آخرین وضع هیات ربوده شده هلال احمر در لیبی با حضور رئیس و دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای معاونان وزارت امور خارجه بررسی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این جلسه حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه که اخیرا سفری به لیبی داشته است، گزارشی از نتایج سفر و مذاکره با طرف های لیبیایی درخصوص آزادی هر چه سریعتر هیات ایرانی ربوده شده در آن کشور ارائه داد. منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به آخرین وضع ایرانیان ربوده شده در لیبی گفت: در تماس هایی که با قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه داشته ایم، وی ابراز امیدواری کرده که هفت ایرانی ربوده شده در لیبی پیش از اجلاس غیرمتعهد ها در تهران آزاد می شوند.