آرشیو یکشنبه ۵‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۲
جهان
۶

تظاهرات عربستانی ها برای آزادی بازداشت شدگان

معترضان شیعه ساکن در مناطق شرقی عربستان همچنان بر تظاهرات و اعتراضات خود علیه تبعیض های رژیم آل سعود ادامه داده و هر روز در تظاهرات خود بخشی از خواسته هایشان را مطالبه می کنند.

براساس تازه ترین خبرها، ساکنان مناطق شرقی در تازه ترین تظاهرات خود خواستار آزادی بازداشت شدگان اخیر شدند.

به گزارش ایسنا، تظاهرکنندگان در مناطق شیعه نشین الجوف در عربستان روز جمعه برای سومین روز متوالی تظاهرات کردند و آزادی مردان و زنان بازداشت شده در زندان های عربستان را خواستار شدند. تظاهرکنندگان با تاکید بر آن که تا زمان تحقق خواسته هایشان به خیزش مردمی خود ادامه می دهند، آزادی هر چه سریع تر بازداشت شدگان را از زندان های مناطق الحایره، الطرفیه و ذهبان خواستار شدند.

همچنین در یوتیوب فیلمی تحت عنوان «دومین راهپیمایی آزادگان الجوف» منتشر شد که در آن ده ها نفر با در دست داشتن پلاکاردهایی که حاوی شعارهایی تحت عنوان «مردم خواهان آزادی زندانیان هستند»، «اسیران را آزاد کنید» و «آل سعود! زنان خط قرمز هستند» به خیابان ها آمده بودند. در این خصوص راهپیمایی اعتراض آمیز دیگری نیز علیه مسئولان عربستانی در مدینه منوره شکل گرفت و افراد بوق های خودروی خود را به صدا درآوردند و پلاکاردهایی را که روی آن اسامی زنان و مردان بازداشت شده نوشته شده بود، در دست گرفتند.

همچنین یک راهپیمایی در منطقه الصفوه در شرق این کشور برای آزادی شیخ نمر باقر النمر، خطیب مسجد العوامیه و یکی از مخالفان نظام عربستان شکل گرفت.