آرشیو پنجشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۶
جامعه
۱۷

راه اندازی مراکز «دوستدار کودک» در روستاهای مناطق زلزله زده

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که 40 کودک بی سرپرست شده در زلزله اخیر آذربایجان ساماندهی می شوند، از راه اندازی مراکز سرپایی دوستدار کودک در تمام روستاهای مناطق زلزله زده خبرداد.

سیدعبدالله عمادی در گفت وگو با ایسنا افزود: در صورتی که این کودکان دارای فامیل درجه یک واجد شرایط باشند، به خانواده اقوام خود واگذار شده و در غیر این صورت به مراکز سازمان بهزیستی ارجاع داده می شوند.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز دوستدار کودک سرپایی در تمام روستاهای مناطق زلزله زده توضیح داد: کودکان در این مراکز نگهداری شده و از لحاظ روحی و روانی تقویت می شوند.

1730پس لرزه تاکنون در آذربایجان

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، تاکنون 1730 پس لرزه استان آذربایجان را لرزانده و از این تعداد 300پس لرزه بالای سه ریشتر قدرت داشته است.

حسن قدمی در گفت وگو با فارس درباره آخرین اقداماتی که در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی انجام شده است، افزود: عملیات بازسازی در مناطق زلزله زده آغاز شده است.

وی با اشاره به این که اسکان موقت و کمک های اضطراری به اتمام رسیده، توضیح داد: عمده مشکلی که در مناطق زلزله زده وجود دارد، کاهش دمای هوا و بارندگی های فصلی است که برای مقابله با آن، توزیع نایلون برای پوشش چادرها آغاز شده است.

به گفته قدمی، در حال حاضر برای پوشش و جلوگیری از سرما، خانه های حدود 30 متری با سرویس بهداشتی و وسایل گرمایشی برای زلزله زدگان ایجاد می شود. همچنین تاکنون 32 هزار چادر و بیش از هزار چشمه سرویس بهداشتی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی توزیع شده است. قدمی تصریح کرد: پس لرزه های با شدت کم موجب می شود انرژی زمین تخلیه شود و مشکل عمده ای پیش نیاید.