آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۸
حوادث
۱۹

جواهرات صاحبخانه، مهمان ها را وسوسه کرد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق در جنت آباد خبر داد و گفت: این زوج سارق پس از مهمانی در خانه یکی از اقوام شان، جواهرات آنها را سرقت کرده بودند.

سرهنگ محسن خانچرلی، در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس، درباره این خبر گفت: مدتی پیش یکی از شهروندان ساکن محدوده جنت آباد به ماموران کلانتری 138 مراجعه و اعلام کرده بود پس از مهمانی در منزلش متوجه شده مقادیری از وسایل شخصی، پول، طلاو جواهراتش به سرقت رفته است و در این ارتباط به چند نفر از مهمان هایش که اقوام وی هستند، مشکوک است.

سرهنگ خانچرلی افزود: با شکایت مالباخته، فهرست افراد حاضر در مهمانی از شاکی دریافت شد و ماموران تجسس این کلانتری برای بررسی موضوع به تحقیقات نامحسوس در این زمینه اقدام کردند و افرادی را که در این مدت به خرید و فروش طلاو جواهر یا وصول چک اقدام کرده بودند، تحت نظر قرار دادند.وی اضافه کرد: در ادامه مهمانان به کلانتری فراخوانده شدند و از آنها درباره شب مهمانی سوالاتی مطرح شد که با پاسخ های ضدونقیض یک زوج از مهمانان، ماموران به آنها ظنین شدند و آنها را زیرنظر گرفتند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: این اقدامات ادامه داشت تا این که در این مراقبت ها ماموران اطلاع پیدا کردند زوج مظنون پس از چند روز به تعدادی جواهرفروشی در همان محدوده مراجعه و سعی کرده اند مقادیری طلاو جواهر را به فروش برسانند، اما چون فاکتور خرید نداشته اند، هیچ یک از طلافروشی ها طلاو جواهرات را از آنها خریداری نکرده اند.

خانچرلی اضافه کرد: با توجه به این که امکان داشت طلاها همان اموال مسروقه باشد، بلافاصله موضوع به مقام قضایی گزارش و با شکایت مالباخته، حکم بازرسی از منزل این زوج صادر شد. با دستگیری متهمان در بازرسی از خانه آنها طلاو جواهرات صاحبخانه از منزل زوج سارق کشف شد.