آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۸
حوادث
۱۹

جعل، اختلاس و کلاهبرداری یک میلیارد تومانی

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، از شناسایی و دستگیری سه متهم به جعل، اختلاس و کلاهبرداری یک میلیارد تومانی یکی از شرکت های خدماتی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدصادق پهلوان در گفت وگو با پایگاه خبری پلیس افزود: در پی گزارشی مبنی بر اختلاف مالی و وقوع اختلاس و کلاهبرداری در یکی از سازمان ها و شرکت های خدماتی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران و کارشناسان پلیس آگاهی با تحقیق در این زمینه و بررسی پرونده های مالی این سازمان موفق شدند یک فقره فیش پرداختی جعلی را که پرداخت آن غیرواقعی بود، کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل خاطرنشان کرد: ماموران در ادامه تحقیقات با شناسایی پرداخت کننده این فیش، در تحقیق از وی متوجه شدند او هیچ گونه اطلاعی از نحوه پرداخت فیش نداشته و پول موردنظر را به فردی دیگر از کارکنان بخش مالی این شرکت پرداخت کرده است.

پهلوان عنوان کرد: با شناسایی متهم و بررسی های بیشتر معلوم شد، این فرد با توجه به نوع فعالیتش و سوءاستفاده از موقعیت شغلی پول شهروندان را به نفع خود برداشته و با همکاری دو همدستش و صدور فیش های جعلی، اقدام به اختلاس و کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل یادآور شد: ماموران با شناسایی و دستگیری دو همدست این متهم و تحقیقات و بازجویی از آنان متوجه شدند، متهمان با این شیوه تاکنون بیش از یک میلیارد تومان از این شرکت اختلاس و کلاهبرداری کرده اند.

پهلوان افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شده و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.