آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۸
اقتصاد
۴

معاون شرکت بورس: بیمه سهام باعث اطمینان سهامداران شده است

علت رونق معاملات سهام

معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران به استقبال سهامداران از ابزار مصون ساز یا بیمه کننده سهام اشاره کرد و از افزایش شرکت های عرضه کننده اوراق اختیار فروش تبعی خبر داد.

علی صحرایی در گفت وگو با ایسنا، درخصوص تاثیر به کارگیری اوراق اختیار فروش تبعی در بورس گفت: هدف ما از به کارگیری ابزار جدید این است که سهامداران جزء را پوشش ریسک دهیم تا آنها نگرانی نداشته باشند و بازدهی ای حداقل معادل بازدهی سپرده های بانکی و اوراق مشارکت را کسب کنند.

وی افزود: لذا اوراق فروش تبعی یک ابزار اطمینان بخش به بازار است تا سرمایه گذاران نگران نباشند و بدانند که سرمایه گذاری آنها مورد حمایت از بازار قرار می گیرد.

معاون شرکت بورس ادامه داد: درست است که این ابزار با دو نماد آغاز شده است، ولی پیام روشنی را به سرمایه گذاران داده است که در بورس سرمایه گذاری کنند. وی با بیان این که به کارگیری ابزار مصون ساز یا بیمه کننده سهام در بورس باعث استقلال سهامداران و افزایش درصد اطمینان بخشی شده است، عنوان کرد: در حال حاضر مذاکرات با سایر شرکت ها در حال انجام است و قرار است تعداد شرکت های عرضه کننده این اوراق بتدریج افزایش یابد.

صحرایی با بیان این که بورس محدودیتی برای افزایش تعداد شرکت های عرضه کننده اوراق ندارد، اعلام کرد: بخش عمده مثبت شدن بورس در هفته گذشته به دلیل به کار گیری این ابزار جدید در بورس تهران است. وی در مورد تغییرات احتمالی در اوراق اختیار فروش تبعی گفت: فعلاتغییراتی در این ابزار اعمال نمی شود، اما اگر ضروری باشد، در میزان تعیین سقف یا موارد دیگر تغییراتی در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر شرکت های چادرملو و گل گهر به همراه پتروشیمی کرمانشاه اقدام به انتشار این اوراق در بورس تهران می کنند.