آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۷۲۶
صنعت و معدن
۳

خبر

تاخیر یک ساله در ارائه لایحه شرح وظایف وزارت صنعت

گروه صنعت و معدن- مشاور ارشد وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد تاخیر یک ساله در ارائه لایحه شرح وظایف وزارت صنعت از سوی هیات دولت به مجلس گفت: بررسی طرح انتزاع وظایف وزارت کشاورزی از وزارت صنعت، دلیل اصلی این تاخیر است.

محمود دودانگه اظهار کرد: لایحه شرح وظایف وزارت صنعت چند ماه پیش از سوی وزارت صنعت به هیات دولت ارائه شد، اما هنوز از طرف دولت نهایی و به مجلس ارائه نشده است. وی با بیان اینکه این لایحه نیازمند بررسی بیشتری است، به «فارس» گفت: با توجه به اینکه لایحه انتزاع وظایف وزارت کشاورزی از وزارت صنعت در مجلس مطرح شده است، لازم است تعمق بیشتری در مورد لایحه شرح وظایف وزارت صنعت صورت گیرد.

افزایش سهم زغال سنگ در سبد انرژی

گروه سوخت و نیرو- معاون وزیر نیرو با اشاره به افزایش سهم زغال سنگ در سبد انرژی ایران در برنامه پنجم توسعه از ساخت 5000 مگاوات نیروگاه برق زغالی خبر داد. به گفته محمد بهزاد، بر این اساس ساخت نیروگاه زغال سنگی طبس با مشارکت چینی ها و مپنا آغاز شده است.

وی در گفت و گو با «مهر»، با تاکید بر اینکه در برخی از مناطق کشور ذخایر قابل توجه زغال سنگ وجود دارد، اظهار کرد: در استان یزد و منطقه طبس و برخی از استان های جنوبی ذخایر زغال سنگی وجود دارد که امکان استفاده از این ذخایر برای تولید برق فراهم است. وی هدف از ساخت نیروگاه زغال سنگی طبس را افزایش 650 مگاواتی تولید برق کشور عنوان کرد و افزود: در مجموع هزینه سرمایه گذاری برای ساخت این نیروگاه حدود 700 میلیارد تومان برآورد می شود.