آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۷۲۶
بازار دیجیتال
۲۶
معرفی محصول

HP معرفی کرد

یک تبلت- لپ تاپ کاربردی

دنیای اقتصاد- شرکت HP به تازگی یک محصول جدید را به عنوان کامپیوتر هیبریدی به بازار معرفی کرده است. این دستگاه که با نام Envy X2 معرفی شده، شبیه نت بوکی است که مانیتور آن جدا می شود و به عنوان یک تبلت ویندوز 8 مستقل عمل می کند. مشابه این محصولات را قبلاشرکت هایی مانند Asus و Samsung هم طراحی و تولید کرده بودند و گویا با استقبال کاربران زیادی هم مواجه شده اند. حالاگویا HP هم سعی دارد سهمی از بازار پر رونق این محصولات به دست بیاورد.

این تبلت جدید دارای پردازنده اتم شرکت Intel از نوع Clover Trail است و حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت 32 یا 64 گیگابایت بهره می برد. این دستگاه 680 گرمی امکان سازگاری با قلم دیجیتال را هم داشته و مجهز به یک دوربین HD در جلو و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در عقب است. نمایشگر این دستگاه مجهز به پنل IPS بوده و تصاویر را با وضوح 1366 در 768 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می گذارد. سیستم لمسی صفحه نمایش این محصول بسیار خوب و راحت است و تمام دستورات حرکتی ویندوز 8 را به درستی اجرا می کند.

کیبورد این دستگاه یک صفحه کلید و یک تاچ پد داشته و دکمه های صفحه کلید از ارتفاع کافی برخوردار هستند. سیستم اتصال تبلت به بخش لپ تاپ از دو بخش مغناطیسی تشکیل شده که صفحه نمایش را در جای خود روی بخش کیبورد به خوبی نگه می دارد. همچنین با فشردن قفل مربوطه روی بخش صفحه کلید می توان به راحتی تبلت را از بخش صفحه کلید جدا کرد.

Envy X2 مانند ترنسفورمرهای شرکت Asus دارای دو باتری یکی در دل تبلت و یکی در داخل بخش کیبورد است. هر دو بخش هم پورت شارژ دارند. هنگامی که تبلت با صفحه کلید متصل است اول باتری صفحه کلید مصرف می شود و اگر به شارژ متصل باشد اول باتری تبلت شارژ می شود. وقتی تبلت به صفحه کلید متصل است، باتری زیر دستگاه زاویه ای ایجاد می کند که برای تایپ کردن مناسب است.

با این همه، اما شرکت HP هنوز چیزی درباره قیمت عرضه این دستگاه را اعلام نکرده و قرار است آن را از آخرین روزهای سال 2012 به صورت رسمی روانه بازار کند.