آرشیو یکشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۸
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

پرونده دروغ و سینما در هزار و یک شب

مجله فرهنگی هزار و یک شب امشب موضوع طلاق توافقی را با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار می دهد.

علیرضا حائری، تهیه کننده برنامه با اعلام این خبر گفت: هزار و یک شب پس از چند شب وقفه از امشب پخش دوباره اش را آغاز می کند و در اولین شب در گفت وگو با وکلاو حقوقدانان به موضوع طلاق توافقی می پردازد. در این نوع جدایی وکلاقول می دهند که در ظرف 15 دقیقه و خیلی راحت مقدمات جدایی زن و شوهر را فراهم کنند. در صورتی که قبل از جدایی باید تحقیقات زیادی صورت گیرد و دو طرف مطمئن شوند که دیگر نمی توانند زندگی شان را ادامه بدهند.وی با بیان این که در طلاق توافقی بارها مشاهده شده که طرفین پس از جدایی جشن طلاق هم برگزار می کنند، تاکید کرد: در تلاشیم که در این رابطه با چند وکیل و حقوقدان صحبت کنیم. دکتر فرید براتی سده، جامعه شناس و علیرضا شیری، روانشناس نیز با حضور در استودیو در این رابطه صحبت خواهند کرد.

وی بررسی مضمون دروغ و صداقت در سینما را موضوع برنامه دوشنبه شب خواند و گفت: طهماسب صلح جو به عنوان منتقد توضیح خواهد داد که فیلم های ایرانی تا چه اندازه به این مضمون توجه نشان داده اند. در این رابطه فیلم جدایی نادر از سیمین و کارهای سابق اصغر فرهادی مورد بررسی قرار می گیرد. سه شنبه شب نیز با موضوع دفاع مردمی در برابر بیگانگان زندگی رئیس علی دلواری را مورد بررسی قرار می دهیم.

حائری به راه اندازی مجدد برنامه زاویه در هفته های آینده اشاره کرد و گفت: در اولین قسمت زاویه که در اولین چهارشنبه مهرماه روی آنتن می رود درباره تبیین دموکراسی در حکومت اسلامی برنامه پر و پیمانی خواهیم داشت. همچنین دوربین را به شهرستان ها می بریم و بحث و گفت وگوی دانشجویان گوشه و کنار کشور را در باره موضوعات مختلف به تصویر می کشیم.

هزار و یک شب عنوان برنامه ای فرهنگی است که هر شب پرونده موضوعات علوم انسانی را با اجرای رشید کاکاوند و مهمان های فرهیخته ورق می زند. ادبیات، جامعه شناسی، اندیشه و تاریخ محورهای موضوعی برنامه هستند که از شنبه تا سه شنبه از شبکه چهار پخش می شود.