آرشیو دوشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۹
صفحه اول
۱

عصبانیت نتانیاهو از اجلاس تهران پایان ندارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز برای چندمین بار از اعضای جنبش عدم تعهد به دلیل شرکت در اجلاس تهران انتقاد کرده و خواستار ایجاد خط قرمز مشخص در برابر ایران شد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز به انتقاد از کشورهایی پرداخت که ضمن حضور در تهران، به مواضع ضدصهیونیستی مطرح شده در اجلاس جنبش عدم تعهد اعتراضی نکرده اند.

نتانیاهو که در ابتدای جلسه هفتگی کابینه این رژیم صحبت می کرد، از کشورهای دنیا خواست تا خط قرمز مشخصی میان خود و ایران ایجاد کنند تا به زعم وی، ایران عزم دنیا را برای توقف برنامه هسته ای اش، حس کند.

وی با اشاره به اجلاس جنبش نم در تهران، گفته است که نمایندگان 120 کشور در این اجلاس شرکت کردند و صحبت های ضداسرائیلی سران ایران را شنیدند، «اما هیچ کس بلند نشد، هیچ کس اعتراضی نکرد». رژیم صهیونیستی از چند ماه قبل با روش های مختلف تلاش کرده بود تا سران کشورها را از حضور در تهران منصرف کند، با این وجود شرکت نمایندگان تمام کشورهای عضو جنبش در نشست تهران، با واکنش شدید سران این رژیم روبه رو شده به نحوی که این چندمین بار است که نتانیاهو علنا از کشورها به دلیل حضور درتهران انتقاد می کند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در سخنان خود به گزارش اخیر آژانس اشاره کرد و گفت که گزارش جدید آژانس انرژی اتمی نشان داد تحریم ها هیچ تاثیری روی برنامه هسته ای ایران نداشته است.