آرشیو دوشنبه ۱۳‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۳۴۹۹
فرهنگ و هنر
۵

شمقدری: سینمایی که وامدار صهیونیست است راه نجات نخواهد داشت

جشنواره فیلمسازان مستقل آغاز به کار کرد

رئیس سازمان سینمایی در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی فیلمسازان مستقل عنوان کرد: تا زمانی که سینما وامدار بنگاه های اقتصادی صهیونیستی است، راه نجات و استقلال برای سینما و فیلمساز نخواهیم داشت.

به گزارش جام جم، نخستین کنفرانس بین المللی فیلمسازان مستقل (افق نو) روز گذشته با حضور جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی، وزیر فرهنگ فلسطین و جمعی از مهمانان خارجی در هتل ارم کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس بین المللی فیلمسازان مستقل، غلامرضا منتظمی دبیر این کنفرانس گفت: مدیریت سینما با طراحی جدید سعی می کند با تحولات دنیا همراه شود و بر همین اساس با استفاده از این طرح ها نسبت به نقد سیطره صهیونیست در دنیا و بی عدالتی قدم بر می دارد.

جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشورنیز اظهار کرد: امروز جایگاه سینما در مناسبات و ارتباطات بشری در یک چرخه و زنجیره نامناسب گرفتار شده است. سینما به عنوان شاخص ترین عنصر فرهنگی، تحکیم بخش نظام فکری، سیاسی، اقتصادی و نظامی است که درصدد استمرار تسلط گروه یک درصدها بر همه دیگر گروه ها و اجتماعات بشری است. تلاش می شود سینما در یک فریب هنری نظام غلط جهانی و بی عدالتی های موجود را همان بهشت وعده داده شده بنمایاند.

وی ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی شان در اجلاس سران جنبش عدم تعهد فرمودند در اتاق فرمان نظم کنونی جهان، جریان استکباری آمریکا و لابی صهیونیستی مستقر شده اند.

در ادامه این مراسم، ماریا پومه، درباره نقش لابی صهیونیستی در سیاست های اروپا صحبت کرد و دارنل سامر، سرباز سابق ارتش آمریکا و فعال سیاسی سخنانی درباره آزادی بیان در رسانه های آمریکا ایراد کرد. همچنین محمود الزهار، وزیر فرهنگ دولت فلسطین و محمدعلی رامین دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

در پایان این مراسم هم از تنی چند از فیلمسازان ضد صهیونیسم در ایران و جهان با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.